Films en seriesFilms en series

dinsdag 27 april 2010

De ultieme Bond-game

Eén van de beste games ooit gemaakt krijgt waarschijnlijk een opknapbeurt: GoldenEye 007. In 1997 uitgebracht voor Nintendo 64. Ik heb het spel nog nooit gespeeld.

Als het spel een update naar de Wii krijgt, zal ik deze kans zeker niet laten liggen. Maar toch blijf ik moeite houden met Bond-games. Ze zouden eens moeten ophouden met die eeuwige schietspellen.

Het liefst zou ik een Bond-spel zien in een vrije wereld. Net zoals mijn favoriete spel: Scarface - The World Is Yours. Daarin heb ik inmiddels meer dan 1500 vijanden neergeschoten, maar toch voelt het niet als een schietspel. Het zit slimmer in elkaar. En zo zou een Bond-spel ook moeten zijn.

In alle Bond-spellen die ik ken, moet 007 zich al schietend een weg banen door horden tegenstanders. Ondanks dat er altijd een gelijkenis met een James Bond-acteur aan het gamekarakter wordt toegekend, heeft het helemaal niks met de films te maken. Laat hem meer als spion opereren, zoals Solid Snake uit Metal Gear Solid zich moet voortbewegen. Dat zit prachtig in elkaar.

In de ultieme Bond-game zou je moeten kunnen kiezen uit diverse operaties (gelijk aan de films Dr. No tot en met Quantum of Solace). Laat hem de hele wereld over reizen, van Londen naar Jamaica tot aan het ruimtestation van Drax. De speler kan kiezen met welke Bond hij wil spelen: wordt het Connery of Moore, of vandaag liever Lazenby of Dalton? Wellicht dat iedere Bond eigen specificaties heeft. Connery kan weer wat meer met zijn vuisten terwijl Moore het van zijn snelheid moet hebben. Brosnan doet het erg goed als coureur en Craig is een topatleet.

Misschien dat ik na GoldenEye 007 op de Wii wel van gedachten verander. Als het inderdaad zo ver gaat komen, want voorlopig staat er nog niets vast. Maar de voortekenen zijn positief: spelontwikkelaar Activision heeft goldeneyegame.com geregistreerd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Je kunt Goldeneye N64 ook op PC spelen (moet je effe google'en). Een enorm goed spel ondanks de leeftijd van het spel (en dus de matige graphics)


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures